f

Sunday, May 13, 2012

FIRST TIME JADI PENGAPIT.KAHKAHKAH

Assalamualaikum

Another 17 to 19 days more , I will say HELLO to PERLIS and say BUBYE to SELANGOR.WHY?. yang dah tau, diam diam je la.yang belum tahu, buatbuat tahu.peace *kenyit mata.nantinanti la aku cerita.

Yang nak cerita, barang dah lepas.tapi orang kata barang yang lepas jangan di kenang.Tapi aku bedal je la lepas ke, melepas ke janji redah kasi pecah.KAHKAHKAH.

Lagu Jar of Hearts dibunyikan oleh Christinna Peri tibak-tibak kedengaran.HARU bahasa melayu kau.SMS masuk SMS masuk."aishah tolong kak nadia jadi pengapit kak nadia masa malam berinai.jap je.Kawan kak nadia ada hal malam tu".ayat sudah digabungkan setelah beberapa SMS.jenuh aku bagi alasan tak nak, tapi tak berjaya.hati tak kental nak tolak permintaan mokcik.


Actually, kak nadia hanya mokcik sedara.cousin abah aku.aku pulak cicit pertama dalam famili.rasa kelakar bila aku ada pokcikmokcik sedara umur dua tahun, darjah satu,dua,tiga sampai tigabelas pon ada.yang sama umur pon ada.tapi panggil guna nama je.agak tak beradab tapi apa boleh buat dah biasa macam tu.


Majlis start dalam pukul 8.30, pengantin perempuan terus nak pelamin bersama pengapit nya la.SAYA LA TU.bukan setakat mengipas pengantin dengan aku aku sekali aku kipaskan.panas tu.lain kali letak la stand fan.pastu laplap peluh pengantin.elokelok kena lap bukan sental.habis pulak make up tu.mula-mula dimulakan majlis dengan marhaban berzanji berjanji.mak aku siap cakap, ha akak ingat berzanji tu time kahwin.arghhh mak lambat lagi lerr.lepas tu ada cukur jambul baby.baby dibawa mengelilingi makcikmakcik dalam bulatan.comel sangat budak tu.tak sempat nak tangkap gambar baby tu.gambar lain ni pon adik aku yang tangkap


makcik-makcik marhaban








sedang nebes kot.huahuahua



aku siap bual-bual lagi.pastu acik tu kate jangan cakap-cakap.hahaha.kena tegur,.padan muka






Mulamula kata baju hitam atau marron.Jauh perjalanan aku mencari.Sekali dah beli, bertukar warna pulak sebab pengapit lelaki takde baju hitam atau marron.PANAS je.tapi nasib baju tu tambah koleksi untuk aku ke PERLIS.sekali kak nadia bagi baju lama dia.redah je aku pakai janji tak bogel.




size baju.arghhh.hate it!!
time orang renjisrenjis aku pon kena sekali.nasib baik wangi bunga rampai tu



SEE i have make a stupid face.tengok balk gambar macam tuihh.tapi yang lawak, nenek ni siap suruh adik aku cuci gambar ni.aku gelak tak berenti





seterusnya, majlis dodoi kot nama ya.best ye jadi budak tu.sedap tidur sambil dengar orang marhaban.indah.nyaman.aman.tenteram.itu yang boleh digambar kan kalau aku jadi baby tu.hahaha.tapi adik aku kata budak tu tak tidur pon.kau kenapa tak tidur.kalau aku dah lena dah.sekali aku tengok jam pukul 11.30 dah.perhhh lama gila,kaki aku lenguhlenguh.tangan apa la lagi


Buaian yang dihias sederhana.



balik rumah.tidur nyenyak gilak sebab penat punya pasal.esok ya kenduri pulak.nasib baik pengapit sekali je.kira dah selesai pratical.so sesiapa nak dapat perkhidmatan pengapit, boleh la calling calling.charge boleh dirunding.HAHAHA.


Assalamualaikum ;D

2 kate-kate kepoh:

Post a Comment

si cantek si handsome
thank you for ur comment.
nanti dtg lagi tau :D