f

Tuesday, February 9, 2010

MAK APAN HILANG


cid:6.2177689592@web76705.mail.sg1.yahoo.com

Pagi tadi di opis, dalam pukul 9, sedang gua kaver line klik fesbuk sikit sikit, Apan mundar mandir belakang gua dengan muka kusut masai.

Dari tadi gua tengok Apan hilang punca di sekitar sektor operasi. Muka macam ada masalah.

"Lu kenapa ni Apan?" - Gua tanya demi meminta kepastian. Gua dengan Apan ni kira ngam juga la. Budak Kedah, umur muda sikit dari gua dan tak berapa hensem. Kalau tatap muka dia lama lama boleh naik menyampah juga.Dia baru setahun kerja dengan kompeni gua. Sebelum masuk sini, Apan banyak hendel bisnes sendiri dan selalu rugi.

"Mak gua hilang la.." - Apan berbisik perlahan.

Gua punyala terperanjat!

"Mak lu hilang?, bila hilang?" - dada gua tiba tiba mengepam keluar masuk laju laju. Berdebar tak payah cakap la, kencang macam kuda.

"Petang semalam..dah cari merata tak jumpa".

Apan berlalu meninggalkan gua menuju ke bahagian budak budak human resource. Gua tak tahu apa benda yang dia sedang fikir dalam kepala. Gua nak tanya lebih lebih risau kena pukul pula.Apa yang gua tahu sikit sikit, mak dia memang duduk rumah tak kerja, ayah dia kerja penolong kanan lagi dua tiga tahun nak pencen.

****
Kira kira lima belas minit kemudian, dari jauh gua nampak Apan berjalan semula masuk ke sektor operasi. Kali ni muka dia tak kusut macam tadi dah, sebaliknya ceria macam muka Lan kumpulan the typewriter.

"Mak gua dah jumpa.." - kelegaan jelas terpampang di bibir Apan.

Gua cepat cepat bersyukur:

"Alhamdulillah...Jumpa kat mana?",

Dan dengan penuh keceriaan, jujur, ikhlas, tawadduk serta wajah disinari warna warni rama rama yang tiada belas kasihan pada gua, Apan membalas padu:


"Dalam sinki penteri."


Gua terus tendang kompiter sampai bersepah atas lantai.

"Binawe!"

MUG la Apan..MUG..!!, pronunciation macam jahanam!

Sia sia gua berdebar. Pagi pagi sudah bikin hati membara.

12 kate-kate kepoh:

noor afzan said... BALAS

wakaka..lawak2..
kesian gile member..

isha said... BALAS

noor afzan

tu la pasal

Weeda said... BALAS

haha..klakar...I br lepas gelak bc blog spe ntah td..ni smbung gelak lg..

isha said... BALAS

weeda

tak pe gelak byk byk
awet mude

Irine Nadia MaRceLLo said... BALAS

hahahhaa..dalam sinki..hehehe..

btw, salam kenal:P

addey said... BALAS

hahaha gelak tahap dewa wehh
haha
mane dpt story??

isha said... BALAS

Irine Nadia MaRceLLo

salam kenal jugak ;)

addey

ade a'r

miss lolly a.k.a luvfareda said... BALAS

erk*

lawakkkkkkkkkkkkkkkk

isha said... BALAS

miss lolly:

thank u dear ;)

Aujinz said... BALAS

ahaks...

citer nie kredit untuk blog Sembang Kencang..

http://fdausamad.blogspot.com/

blog dier best..sebab tue memanjang kena copy.

Anonymous said... BALAS

Fwdd..

Pls convey to your friends kalau pernah baca Mak Apan Hilang

***********************************************************
Frens,

Check this link out:

http://www.fdausamad.blogspot.com

Some of you might have received an fwdd article under title Mak Apan Hilang few days back. The viral fwdd mail of the week nationwide.

last 2 weeks, i bumped into that link and and copy out the entry (28th of Jan) for sharing with colleagues. But i really forgot to credit the link as the Mak Apan HIlang later become anonymous and the worse part is, the creator of the Mak Apan Hilang himself has been accused of plagiarism.

日月神教-任我行 said... BALAS

成人遊戲,免費成人影片,成人光碟,情色遊戲,情色a片,情色網,性愛自拍,美女寫真,亂倫,戀愛ING,免費視訊聊天,視訊聊天,成人短片,美女交友,美女遊戲,18禁,三級片,美女,成人圖片區,avdvd,色情遊戲,情色貼圖,女優,偷拍,情色視訊,愛情小說,85cc成人片,成人貼圖站,成人論壇,080聊天室,080苗栗人聊天室,免費a片,視訊美女,視訊做愛,免費視訊,伊莉討論區,sogo論壇,台灣論壇,plus論壇,維克斯論壇,情色論壇,性感影片,正妹,走光,色遊戲,情色自拍,kk俱樂部,好玩遊戲,免費遊戲,貼圖區,好玩遊戲區,中部人聊天室,情色視訊聊天室,聊天室ut,自拍,後宮電影院,85cc,免費影片,a片

Post a Comment

si cantek si handsome
thank you for ur comment.
nanti dtg lagi tau :D