f

Thursday, June 18, 2009

patut ke aku pergi??

aku tak nak pergi.tak mau tak mau.tak suke tak suke!!!.title diatas bukan berkenaan dengan kematian tapi dengan kursus.aku tak nak pergi sekolah hari sabtu ni.sebabnye sabtu ni ade ceramah keibubapaan.oh..oh mannn aku tak nak.nak kene bawak mak ayah.dah sure sure la ayah aku datang.mak aku tak dibagi tau lagi.lagi pon nanti hari sabtu kiteorg budak budak PMR, SPM and STPM kene buat akur janji depan mak bapak.aiseymennn aku tak nak.dah la aku kene buat akurjanji kat depan nanti sebagai wakil bersame 9 orang lagi.bapak malu dohh!!!dah la janji janji nye membuatkan aku nak muntah je.
-memberi tumpuan dan sepenuh perhatian sewaktu pengajaran guru dlm bilik darjah.
-sentiasa mengulangjaki pelajaran dan membuat latihan di rumah
-menyiapkan semua kerja rumah yg diminta oleh guru mengikut masa yg ditetapkan.
-mematuhi jadual waktu dan belajar bersungguh-sungguh.
-sentiasa berdoa kepada tuhan dan mohon restu daripada ibu bapa dan penjaga
melemahkan tulang sendi aku je bile tgk akurjanji nie.pastu nanti ibubapa yg kene ambik reportcard.ish dah macam waktu dolu-dolu lak.waktu darjah 4,5,6 pernah wat macam nie.lawak gile bile pikirkan.satu kelas menyampah bile bab ceramah.maybe ade bab bab leleh nie.menyampah betol.penceramah nanto bernama Dr.HM Tuah Iskandar.u know what nak bayar die 3 ribu.nak mampus punye banyak duet.padahal ramai lagi penceramh yg murah dah hebat.buat ape habiskan duet banyak duet macam tu.
pastu td si Mummy dtg kelas merangkap cekgu kaunseling.die tanye sape yg tak leh dtg ari sabtu.ade 2 budak kelas aku tak leh dtg.khai and hanan.2 org minah tu kawan baik aku.si khai kate family die anta kakak die orentasi.so die kene pegi jgk la.johor tu.tak kan nak tinggal umah sorang sorang.yg hanan lak die ade kursus agama kat putrajaya,yg hana nie sejak kebelakangan nie alim sgt.sampai ade kelas agama.sungguh murni betol die nie.yg si mummy la bebel lak.nape nie tu la nie la!!saket telinge aku.suare die tu macam marah dieorang je.tp aku pun tak tau la dieorg nie pegi ke tak.dieorg nie pon mmg budak degil kepala ferum tahap gaban.

2 kate-kate kepoh:

Post a Comment

si cantek si handsome
thank you for ur comment.
nanti dtg lagi tau :D