f

Monday, February 22, 2010

saya mahir mendajalkan tandas

tu la cikgu sape suruh bangkitkan isu tandas-tandas ni
kan saya dah buat topik
thank u la cikgu sebab bagi ingat macam mane saya dajalkan tandas rumah saya
terime kasih cikgu byk-byk
nnt saya bagi award ;D

Boleh jalan la aku nak bg award
aku sendiri pon tak penah dpt award
ni kan pulak nak bg cikgu


aku nak citer pon malu-malu tp aku pikir balik aku ni pemalu sgt ke
ushhh kalau aku pemalu sgt aku sendiri pelik.
sikit malu tu ade la..

tajuk ni aku suke sgt
dah lame pikirkan bile la nak post entry ni



care aku dajalkan tandas adalah secare tidak sengaje
ingat TIDAK SENGAJA

aku sebagai penghuni dlm rumah telah dibahagi tugas rumah masing2.aku telah dibagi mandat basuh baju.lek a'r pakai mesin separa auto.maknenye lepas baju tu maen lari-lari dalam mesin, baju akan diangkat untuk dimandikan dalam besen supaye hilang sabun.lepas tu diangkat baju itu-itu sumer diletak atas kerusi plastik yg telah dicilok dari sekolah(duduk dalam sekolah).lepas tu mase untuk mengeringkan baju-baju berkenaan.tu baru tugas aku.aku pakai mesin yg ade bunyi turbo yg agak hebat.sape yg penah tgk aku keringkan baju, mesti aku pandang dgn pelik gile seperti tunang makcik aku.siap aku tanye "nape cik??ade rase nak belikan mesin baru?"

adek-adek aku jugak dah dibagi tugas.ade yg jemur baju pagi-pagi bute, basuh pinggan selagi ade dlm sinki, kemaskan periuk belange pinggan mangkuk ke dlm almari, lipat baju, kemas rumah.kami tak macam korang-korang.mase kecik-kecik anda duduk relaks je.kami tak de org gaji sebab tak mampu nak upah, kami duduk dengan bapak kami sebab mak kami sambung blajar full-time, anda tak kesian ke?????
tak payah susah-susah kesian,kami dah biase* merendah diri la pulak

mengikut tugas aku, lepas bilas kene buang ayak besen tu.so aku dgn pantasnye mengangkat besen yg berat nak mampus penuh dgn ayak-ayak yg kotor membuang ayak tersebut dgt lobang tandas yg cangkuk tu.laju je buang jadi dgn barang-barang sekali aku buang.
ada paham??


barang-barangnya: sabun badan, berus baju, spender, berus gigi, ubat gigi

sebenarnye aku tak tau dlm besen tu ade sabun badan, so maen buang je la ayak tu, jadi tak sempat nak sambut sabun tu dah jadi sajian lobang tandas tu.dlm kiraan aku sabun mandi dah 3 4 kali menjadi mangsa aku.

berus baju pulak telah diltkkn tepi lobang tandas dekat dgn paip.so bile ayak tu deras mengalir ke lobang tu, ayak tu mengalir jugak keseluruh tmpt dgn deras, mahu tau mau ayak tu menarik berus baju kedlm mulutnye.sabun baju baru sekali menjadi mangsa aku.

ha spender.citernye aku tak nampak dlm ayak tu ade baju lagi.dah la kecik spender tu.lepas tu ayak kotor warne hitam, jadi buang je la, ape lagi menjadi mangse batu belah batu bertangkup jugak la.ini mangse yg terbaru dari aku.

berus gigi dan ubat gigi ceritenye same dgn berus baju merangkap berus basuh kasut.cume ubat gigi sekali je dan berus gigi berkali-kali.

mase ni reaksi aku mase bende-bende ni menjadi mangse aku, aku hanye ckp"ohh no".lepas tu biar jela.bende dah tak de buat pe dikenang.ceyh ayat tak boleh bla..bile org tanye nape barang-barang banyak hilang, aku hanye diam dan ambik bantal dan tutup mulut sambil gelak.aku buat muke seposen je la bile org tanye dan ckp mane org tau..abis tu nak aku ckp, tandas tadi nyanyi
"batu belah batu bertangkup, aku nak makan.................................."
.sah-sah kene cop free.


kate-kate akhir dari saya, maju la tandas untuk anda...dan contohi la saya.



4 kate-kate kepoh:

* mEsSy * said... BALAS

gud2.. cekgu jom sme2 join.. mst besh kn..

:P

superanan said... BALAS

hahaha.
gelak golek golek aku baca post kali ini.
memang menarik.

isha said... BALAS

superanan: makaseh makaseh

miss lolly a.k.a luvfareda said... BALAS

c0nt0hi kamoo ?

nak uat ape ? hehe :F

Post a Comment

si cantek si handsome
thank you for ur comment.
nanti dtg lagi tau :D