f

Thursday, December 9, 2010

SEGMEN: TERIMA KASIH


sekarang manyak sibuk la..buat tu buat ni..sekarang baru ada masa nak menjenguk..baru bukak je dapat tiba-tiba bang ben buat segmen la..best..best..mari la join segmen BEN ASHAARI

  • Ceritakan satu peristiwa yang korang tak dapat lupakan berkaitan TERIMA KASIH

saya lupa nak berterima kasih kepada kawan-kawan saya yang banyak tolong saya
dalam macam-macam hal..saya takut nak berdepan dengan mereka sebabnya saya dah nak pindah sekolah..saya rahsiakan pasal perpindahan ini dari diaorang.saya
begitu jahat kerana terpaksa berbohong kerana sebab sebab tertentu.saya tak
sempat nak berterima kasih pada kawan baik saya yang tolong saya dalam pelajaran
hingga dapat second place dalam class..tak sempat ucap terima kasib sebab teman
pergi toilet. pergi buat kerja jahat..pergi merayau..belanja saya makan..belanja
tambang bas..saya jugak tak sempat nak ucap terima kasih pada cikgu-cikgu saya
yang banyak mengajar saya sehingga menjadi seorang yang penuh dengan ilmu
walaupun anak murid mu ni macam-macam perangai..ini la peristiwa yang tak akan
saya lupakan ;D

  • Bagaimanakah nak menyemai sikap berterima kasih di kalangan kita ?

sentiasa mengingati kepada seseorang yang telah menyumbang
bakti, pertolongan kepada kita..seperti ibu bapa kita..anak anak harus sentiasa
mengucapkan terima aksih kepada ibu bapa kita kerana jasa mereka tidak dapat
dibalas hingga hayat akhir..wang ringgit bukan matlamat mereka..anak anak mereka
berjaya itu sudah cukup bagi mereka

  • Ucapan terima kasih yang paling ikhlas korang pernah terima dari siapa dan apakah cerita disebalik itu ?

ucapan terima kasih dari seorang kawan kepada saya..saya hanya memberi sekecik
kecik hadiah buat dia..sebab masa tu poket sedang kopak..tapi dia sangat
menghargai hadiah tu..ucapan dia yang begitu ikhlas lagi tulus buat saya sampai
menitiskan air mata..

  • Secara jujur , adakah anda terlupa mengucapkan terima kasih pada seseorang , hari ini ?

secara jujurnya memang saya lupa nak ucapkan terima kasih kepada
mak ayah saya..lagi nak berterus terang ni..saya hanya berterima kasih waktu
hari raya je..saya anak yang jahatkan..saya begitu malu nak cakap macam
tu..dah tak tau nak bendung macam mane..

30 kate-kate kepoh:

A.D.A.M. said... BALAS

Kadang2, malu nak cakap depan2 kan. hehe. sms la. :)

ejulz said... BALAS

waaa.. same laa kite.. hiHi

Nazterjah said... BALAS

keep on blogging bebeh..nice entry..

kakchik@ella said... BALAS

tu bkn jahat namanya aisha. tu namanya leka. jgn lupa diaorg tua. Syurga kita tu dik. hehe ..

Tok Esah said... BALAS

hai cik gallus, terima kasih sudi jd rakan blogger tok..

kisah tok esah ucap terima kasih

nora said... BALAS

terima kasih =D

Fakhrur Razi berkata said... BALAS

hohoho
jgn rahsiakan owh ;D
lepas nih tah bler bole jmper dorg kan?

sume pasal thx owh soalan nih
best2

rabiatul said... BALAS

Terima kasih awk :)

Cik Gallus Gallus said... BALAS

@A.D.A.M.

SMS tu la payah..sampai skrg phone tak topup topupu..adam sudi topupkan tak..hehehe

Cik Gallus Gallus said... BALAS

@ejulz

tak sangke ada jugak yang same ;D

Cik Gallus Gallus said... BALAS

@Nazterjah

tenkiu ;D

Cik Gallus Gallus said... BALAS

@kakchik@ella

insyaallah akan saya ingat.tenkiu for reminding me ;D

Cik Gallus Gallus said... BALAS

@Tok Esah

tak de ;D

Cik Gallus Gallus said... BALAS

@nora

;D..terima kasih sudi dtg

Cik Gallus Gallus said... BALAS

@Fakhrur Razi berkata

betul jugak..sekarang ni masih lagi konpius ni

Cik Gallus Gallus said... BALAS

@rabiatul

terima kasih too ;D

Nur Mudrikah said... BALAS

hmm.. samalah kita..terlupa nak ucap terima kasih kat parents..

terjah dari blog encik ben..

azzey said... BALAS

Cik Gallus Gallus: krn menolong org yg betul2 memerlukan....itu yg dia betul2 rasa berterima kasih dgn awak tu.....:)

p/s: slm kenal dari saya...AZZEY....

A.D.A.M. said... BALAS

Hehe. Masalahnya, sama ja kita ni haa. Mintak celcom ea?

Cik Gallus Gallus said... BALAS

@Nur Mudrikah

betul..betul..tenkiu ;D

Cik Gallus Gallus said... BALAS

@azzey

tenkiu ;D

Cik Gallus Gallus said... BALAS

@A.D.A.M.

mane pakai celcom..pakai hotlink..asal nak topup kan ke..hahaha

Enna Banana said... BALAS

uhuuuu..betul tuh! terima kasih ucapan yang berigut bermakna! >.<

Cik Gallus Gallus said... BALAS

@Enna Banana

hai dah meleleh ke.huahuahua

mie said... BALAS

thankz gallus...
tiba2 nak ucap je..

Ain Zulaikha said... BALAS

adik gallus comey, jangan lah suka berahsia, nanti menyesal. betul. kalau tak dapat jmpe dia orang macam mana? huhu dengan cikgu pun jangan lupa ckp terima kasih ok?

kenapa tetibe tringin nak pergi sekolah balik ni.. hehe

Cik Tom said... BALAS

terima kasih cik gallus kerana sudi jenguk blog cik tom...mmg sporting..nak tnye pe mksd gallus tue ek??cik tom rs nickname ni unikk...xperlu ubah pe ;)

Sophia Rani said... BALAS

wah3.. dah macam buat karang bm spm je ni.. cukup dengan isi2 penting... hehe

Un Phat Lee said... BALAS

TQ untuk lu **tetiba

zarifahmr said... BALAS

nak cakap terima kasih kat semua orang memang tak mampu. harap Tuhan balas jasa mereka :')

Post a Comment

si cantek si handsome
thank you for ur comment.
nanti dtg lagi tau :D